صرف نظر و مشاهده محتوا

رنگ برند

شخصیت قابل دیدن


هر رنگ، یک احساس

یک پیام خاموش


از انتخاب درست

تا استفاده‌ی هوشمندانه


تأثیر ناخودآگاه

ماندگار در ذهن مخاطب


آشنایی با ۸ رنگ جذاب که هویت بصری برند شما را شکل می‌دهند


1. 🔴 قرمز (Red)

حس‌ها: انرژی، هیجان، جسارت، عشق، فوریت

کاربرد: برندهایی که می‌خوان توجه سریع جلب کنن یا حس پویایی و شور ایجاد کنن (مثل Coca-Cola، Netflix)

2. 🔵 آبی (Blue)

حس‌ها: اعتماد، آرامش، حرفه‌ای بودن، امنیت

کاربرد: برندهای مالی، فناوری، سلامت یا هر جایی که اعتمادسازی مهمه (مثل Facebook، PayPal)

3. 🟡 زرد (Yellow)

حس‌ها: شادی، خوش‌بینی، گرما، خلاقیت

کاربرد: برندهایی با لحن دوستانه یا هدف‌گیری قشر جوان (مثل McDonald's، Snapchat)

4. 🟢 سبز (Green)

حس‌ها: طبیعت، سلامت، رشد، آرامش

کاربرد: برندهای حوزه سلامت، کشاورزی، محیط زیست یا حتی مالی (مثل Spotify، Whole Foods)

5. 🟣 بنفش (Purple)

حس‌ها: لوکس بودن، خلاقیت، عرفان، خرد

کاربرد: برندهای مرتبط با زیبایی، مد، یا محصولاتی خاص و لوکس (مثل Cadbury، Yahoo)

6. ⚫ مشکی (Black)

حس‌ها: قدرت، ظرافت، کلاس، اقتدار

کاربرد: برندهای لوکس، مد، تکنولوژی یا مینیمال (مثل Chanel، Nike)

7. 🟠 نارنجی (Orange)

حس‌ها: شادابی، ماجراجویی، دوستانه، جسور

کاربرد: برندهای خلاق، استارتاپ‌ها، یا آن‌هایی که دنبال حس صمیمیت هستن (مثل Fanta، SoundCloud)

8. ⚪ سفید (White)

حس‌ها: سادگی، خلوص، شفافیت، مینیمالیسم

کاربرد: اغلب در طراحی مدرن، مینیمال یا برندهایی که می‌خوان حس پاکی بدن (مثل Apple)